O seară mondenă – lansarea „Vinului Coșarului” la „Domeniile Tohani”
În cocheta clădire din București, str. Londra nr. 16, a avut loc, în seara zilei de 21 martie 2016, lansarea “Vinului Coșarului”. Trebuie spus că vinul este rezultatul unei strânse colaborări între „Asociația Coșarilor” din România și prestigiosul producător de vinuri „Domeniile Viticole Tohani – Moșia de la Tohani” – furnizor al Casei Regale a României.
La sosire, participanții au fost întâmpinați, pe treptele maiestuoasei clădiri, de coșari în ținută specifică: tunică neagră cu nasturi aurii, curea lată din piele neagră – cu pafta aurie și, bineînțeles, nelipsitul joben.
După ce au intrat, oaspeții au fost serviți cu câte un pahar cu vin – Sauvignon Blanc de la „Moșia de la Tohani”.
Încurajate de vin, limbile s-au dezlegat repede, cu atât mai mult cu cât majoritatea participanților se cunoșteau între ei: personalități din domeniul coșurilor de fum, al centralelor termice, al gazelor naturale, al producătorilor de aparate de măsură, al învățământului tehnic superior, al presei și, desigur, din domeniul vinului.
Eleganța camerelelor și a mobilierului, muzica de epocă (Maria Tănase, Jean Moscopol, Zavaidoc, Gică Petrescu etc.), delicatesele aflate pe mese ne-au transpus pe toți în perioada interbelică.
A urmat prezentarea unei scurte istorii a coșurilor de fum și a activității de curățare acestora, prezentare ținută de către Președintele „Asociației Coșarilor”, domnul expert tehnic extrajudiciar Cristian CETĂȚEANU.
Partea „tehnică” fiind terminată, a luat cuvântul eruditul și simpaticul sommelier de la „Moșia de la Tohani”, domnul Ștefan TIMOFTI. Acesta, îmbrăcat în ținuta de sommelier – ținută care, în treacăt fie spus, aduce întrucâtva cu cea de coșar – a dezvelit soclul pe care se afla ascuns „Vinul Coșarului” și a explicat, pe înțelesul tuturor, vinul – o Fetească Neagră seacă, excepțională. Fetească Neagră, desigur, fiindcă și coșarii sunt negri ! A urmat povestea Domeniilor Tohani.
La finalul cuvântării, domnul TIMOFTI a prezentat / explicat eticheta sticlei de vin, care este o îmbinare perfectă între logo-ul „Asociației Coșarilor” și cel al „Moșiei de la Tohani”.
A urmat partea gastronomico-bahică, pregătită parcă de un „gourmet”. Atât mâncărurile, cât și „Vinul Coșarului” i-au încântat pe participanți. Ambianța sonoră a fost asigurată, desigur, de Colea Răutu cu al său „Coșar”, de “Lo spazzacamino”, de Dick van Dyke cu dansul „Step in time” din Mary Poppins etc.
Într-un final, pe notele melodiei „Du-mă acasă, măi tramvai”, participanții la lansare (însoțiți fiecare de câte o sticlă cu „Vinul Coșarului”) și-au luat „La revedere” de la gazde și au urmat îndemnul cântecului mai sus amintit, nu înainte de a promite că vor fi prezenți și la următoarea surpriză pe care le-o pregătește „Asociația Coșarilor”. Dar nu trebuie uitat faptul că toate doamnele și domnișoarele prezente au ținut să fie pupate de coșari, pentru a avea noroc în săptămâna / luna /anul ce urmează !